Powered by Blogger.
RSS
Sekadar perkongsian untuk rujukan bersama..

TTC Part 1 : Tawakal, Doa & Usaha




Dugaan setiap hambaNya berbeza-beza, 
yakinlah dengan ketentuanNya..
dlu saya ingat 
kita sebagai hamba kena 
BERUSAHA bersungguh-sungguh kemudian
berDOA mohon kepadaNya dan 
akhirnya berTAWAKAL 
tetapi saya SILAP bila saya jumpa jalan buntu @ kekecewaan @ kegagalan 
barulah saya sedar & bermuhasabah diri
saya hambaNya yg sangat kerdil

kta selalu DENGAR tapi tidak cuba untuk memahami
kta sebagai hamba kena letak ALLAH S.W.T d atas sekali (1st priority)
saya mulakan semula dengan
berTAWAKAL sepenuhnya, berserah kepadaNya in syaa Allah dgan izinMu Ya Allah
kemudian saya menangis semahunya berDOA & bermohon kepadaNya
akhir sekali dengan sedikit USAHA diri sendiri, 
senantiasa minta sokongan serta doa suami, keluarga & kawan
ALHAMDULILLAH

so, kawan-kawan semua marilah kta sama-sama amalkan
Tawakal, Doa & Usaha
In Syaa Allah, Lillahi Ta'ala
#ttc6y2m #iambondaverysoon #pcos #35w





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: