Powered by Blogger.
RSS
Sekadar perkongsian untuk rujukan bersama..

TTC Part 2 : Mulai rawatan

Setelah diijabkabulkan Miss P menjadi regular montly piod along 2010
(myb its normal 4 normal girl but 1st time for me..hihihi)
Alhamdulillah masa tu terfikir agaknya saya suda SUBUR untuk menimang cahaya mata 
Penghujung taon 2010 tu minta kebenaran Mr.SS untuk sambung study
dia benarkan dgan bsyarat which "Rezeki" datg dahulu katanya
then saya hantarlah borang permohonan UiTM sambil berdoa mohon rezeki daripadaNya
Alhamdulillah
Disember 2010 saya rasmi bergelar pelajar ePjj UiTM Shah Alam
which is mean im not pregnant
so Allah S.W.T bagi saya rezeki belajar menimba ilmu dahulu..

Msuk taon ke-2 Miss P back to IRREGULAR
3-4 months barulah menjengah..
walaupun tau irregular piod tapi tetap buat pregnancy test kalo dah lewat piod
dengan harapan ada rezeki lil caliph very soon..
tapi salu cekewa, kadg2 emosi smpai nanges2 dkat asben T_T
mulut orang yg xda insurans pn 1 of da big issues arise
orang x kan faham atau cuba utk memahami kerana bagi mereka getting pregnant bukanlah susah
dorang lupa REZEKI itu rahsia Allah s.w.t

kisah Dalam Lif
ak : waaaah kak semakin berseri2, boboy ke gugurl ni? (tegur ibu nandong)
kakak A : hihi, xdalah, xtau lagi jantina kecik lagi mo scan ni..
macik kepoh masuk lif sambil senyum
macik kepoh : Eh, xda lagi ke Zila?lambatnyaaaaa
sambil mata tgok c kakak A
macik kepoh : kakak A mengandung lagik????taon lpas baru cuti bersalin kan, anak ke brapa ni?
real life situation hadap jak la..mulut tempayan senang nak tutup
mulut orang buat pekak telinga jak la..hohoho

Hujung taon 2011 tekad ke Klinik Kesihatan Presint 3, Putrajaya
Kaunter : Selamat petang, sakit apa ya puan?
ak : Petang, saya mo cek masalah sakit puan
Kaunter : &^$@&*$ (buat muka blur sambil tgok kawan di blkg) <--- nurse pompuan tau
ak : saya nak scan prot
Kaunter : okok jumpa Dr la ya..
ak : ya..sambil ambil no yg dbagi
Sakit lain boleh nampak d mata, bole dirasa tapi sakit puan ni
Masuk bilik Dr, alhamdulillah dapat Dr perempuan..
Dr, saya suda hampir masuk 2taon berkahwin
tetapi masih teda tanda2 mengandung & period saya mulai irregular spt sblom sya kawen..
bole saya dapatkan surat rujukan utk ke hospital bagi rawatan pakar?
inilah ayat yg saya keluarkan bila Dr tanya ada apa masalah puan..
kawan2 yg masih blom ke hosp utk menerima rawatan pgi la..
itu antara usaha kta dgan izin Allah in syaa Allah
FREE jak pun klinik kerajaan..

p.s ~ Rezeki rahsia Allah s.w.t, percayalah qada & qadar


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: